8 lip 2016

Castello di Miramare



Dzisiejszy post można by zaliczyć do kategorii bardziej podróżniczej niż lifestyle, bo większość zdjęć jest robiona w stylu prawdziwego turysty. Żartuję oczywiście. Skupiłam się bardziej na uchwyceniu piękna tego zamku niż na jakichkolwiek moich zdjęciach, więc w tym poście wyjątkowo będzie ich mniej. Nie da się jednak zaprzeczyć, że Castello di Miramare (nasz obiekt ze zdjęć) robi ogromne wrażenie, choć może tylko na mnie, bo gdybym mogła cofnąć się do jakiejś dawnej epoki, to wybrałabym się właśnie do XIX wieku. Jest coś intrygującego w tamtym okresie i nawet nie dziwi mnie to, że wszystkie książki, które zapadły mi najdłużej w pamięci są właśnie z tych lat. Wracając do naszego głównego obiektu, nie można zapomnieć o pięknym ogrodzie. Przypomina mi Wersal, choć pewnie ani trochę mu nie dorównuje, choćby w wielkości. Pomimo to czułam się tam bardzo dobrze, bo nawet przy wielu turystach można było zaszyć się gdzieś z boku i odpocząć. 






Większość ludzi jadąc na wakacje, wybiera morze, plażę i nic więcej, a właśnie ten dzień był jednym z ciekawszych, bo mam wrażenie, że gdy się coś faktycznie zobaczy, to zapamiętuje się to na długie lata. Podobało mi się tam zdecydowanie, słynne zamki nad Loarą nie miały takiego klimatu i takiej włoskiej otwartości. A co najlepsze, że zwiedzanie tego zamczyska było czystym przypadkiem. Nie planowaliśmy tego, bo nie wiedzieliśmy o istnieniu tego obiektu. Spontanicznie spojrzeliśmy na mapę i zdecydowaliśmy, że następnego dnia pojedziemy do Triestu, a to co się spotyka po drodze, jak widać na tym przykładzie, zawsze jest najpiękniejsze! Dokładnie taką samą sytuację mieliśmy w Czechach, gdy chcieliśmy zatrzymać się na obiad. Nigdzie nie mogliśmy znaleźć jakiejś restauracji/zajazdu przy drodze i najzwyczajniej w świecie zatrzymaliśmy się w losowym miasteczku, gdzie wybraliśmy się na spacer. Idąc w głąb miasteczka, znaleźliśmy przepiękny rynek, który do tej pory mnie zachwyca, gdy tylko patrzę na jego zdjęcia! Jeśli śledziliście mojego Instagrama (klik), to go na pewno widzieliście :)





Na paru ostatnich zdjęciach znajdziecie zarówno architekturę Triestu,którą można bardziej porównać do austriackiej niż włoskiej, jak i posiłek, na który się tamtego dnia wybraliśmy. Nie muszę już po raz kolejny wspominać, że natrudziliśmy się nieźle, by zjeść cokolwiek. Uwierzcie mi, ale o 13 w Trieście nie było nic poza kanapkami- panini. Skończyliśmy 60km dalej w miejscowości nadmorskiej Grado i tym akcentem zakończę dzisiejszy post, bo czas goni mnie niesamowicie. Wakacje wakacjami, ale na brak zajęć nie mam, co narzekać. Widzimy się za kolejne 3 dni, już w nieco innym klimacie!





36 komentarzy:

  1. To wszystko robi ogromne wrażenie! Bardzo podobają mi się te widoki :) Ja właśnie preferuję morze, plażę ale jakoś po tym poście naszła mnie ochota na zwiedzanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgodzę się z Tobą, coraz więcej osób wybiera plażę, i resztę dnia spędza na opalaniu się. A w tym czasie można zobaczyć tyle rzeczy, zazdroszczę Ci takiego wypadu. Tyle zobaczyć = tyle wygrać (haha)
    Obserwuję.

    Zapraszam -> https://hot-schot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja miałam być w Rimini, ale nie zebrała się grupa kolonistów i jadę do Bułgarii.
    Mój blog
    FanPage

    OdpowiedzUsuń
  4. Magiczne miejsce

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietne zdjecia. Piekne miejsce. Pozdrawiam Cie;)

    Zapraszam do mnie
    http://szanujwspomnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zdjecia;)
    Zapraszam:
    lifestylleblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowne zdjęcia ;)

    zapraszam do mnie:
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne miejsce

    ---------------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. fajne widoczki :) a taki makaron z checia bym zjadla!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojeju, jak tam pięknie <3
    Chętnie bym się tam wybrała :)

    blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  11. piękne zdjęcia, chciałabym tam kiedyś pojechać ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne miejsce! Może kiedyś się tam wybiorę ;)

    o-pasji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne miejsce, robi wrażenie :D ja gdybym mogła się cofnąc do jakiejś epoki wybrałabym renesans ^^/Karolina


    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się, robi wrażenie, i to jakie!

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne widoki! Uwielbiam zwiedzać takie miejsca :3

    Buziaki ♥
    WSPOMNIENIA Z BUDAPESZTU - KWITNĄCA PRZESTRZEŃ

    OdpowiedzUsuń
  16. Moim największym marzeniem są Włochy :D

    tworczo-pisane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Aż chciałabym się tam znaleźć! Piękne miejsce, zazdroszczę wycieczki ^^

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale się rozmarzyłam! Przepiękne miejsce ♥

    http://wieczorekm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ładne zdjęcia!

    Zapraszam do siebie, jeśli Ci się spodoba zapraszam do obs
    http://emiliamccurdy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny zamek, widok zapiera dech w piersiach :)
    meegstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Jejku jak pięknie! Narobiłaś mi ochoty na pizzę :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  22. Jejku jak pięknie! Narobiłaś mi ochoty na pizzę :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Ahh ile bym dała, żeby się tam znaleźć! Cudowne zdjęcia <3
    Zapraszam: klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Niesamowite zdjęcia!

    https://strong-power.blogspot.com/
    Jeśli spodoba Ci się blog,skomentuj,zaobserwuj :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Robi ogromne wrażenie! Moim marzeniem nadal pozostaje wyjazd za granice i zwiedzanie tak pięknych miejsc :)

    Pozdrawiam!
    Aleksandra z bloga: wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com (kliik)

    OdpowiedzUsuń
  26. Naprawdę ten zamek robi ogromne wrażenie! Przepięknie uchwyciłaś jego piękno na zdjęciach!

    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Wow! cudowne*-* przepiękne miejsce!:*

    Pozdrawiamy cieplutko,
    www.twinslife.pl (klik)♥

    OdpowiedzUsuń
  28. piękne miejsce :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń